onsdag 29. januar 2014

Praksis uke 3

Uke 3 skulle vi være på praksis 3 ganger. Jeg var dessverre syk siste gangen, så jeg var der bare på tirsdag og onsdag.

På tirsdag da jeg kom til praksis, fikk jeg vite jeg skulle være i en ny 1. klasse. Det gjorde meg ingenting, fordi de ville at jeg skulle se hvordan det var i andre klasser også. Jeg kjenner alle barna i 1.klasse veldig godt, så jeg har ikke noe spesielt ønske om hvor jeg skal være. Jeg er glad de bruker meg der de trenger meg!

Når SFO begynte, fikk jeg vite vi skulle på skøyter. Da skulle vi gå i 2 timer til skøyte banen. Jeg gikk bakerst av alle voksnene, det var en veldig slitsom og lærerik opplevelse. Når du går bakerst i en mengde med over 50 barn kommer automatisk de barna som er mest sliten bakerst. Da ble dette en vanskelig situasjon for meg, men fant fort ut at oppmuntring og å være litt streng hjalp. Når vi kom på skøyte banen var de fleste kalde, men det var mange som var begynt å bli veldig kald. Så tror dette var en både positiv og negativ opplevelse for barna. Jeg fikk lært veldig mye av dette.

Onsdag var en helt vanlig dag, jeg var på skolen og hjalp til der. Min oppgave i den klassen jeg er i nå, er å holde en som er veldig ukonsentrert, konsentrert. Dette går veldig bra, men er en krevende oppgave. Men dette er en oppgave jeg føler jeg mestrer, jeg kjenner brukeren også veldig godt så det gjør jobben mye lettere.


Etter skolen er det SFO der jeg bare var ute å lekte med barna, spiste med dem og gjorde helt vanlige ting på praksis. 

1 kommentar:

  1. Hei Nora
    Så flott at dere bruker nærmiljøet, å gå på skøyter er noe de fleste barna liker. Forstår godt at det kan være utfordrende å gå bakerst med de elevene som er slitne... det krever masse av deg i forhold til å motivere og oppmuntre barna underveis. Det hadde vært spennende å høre hva du gjorde for å motivere barna til å fortsette å gå :-) Hva sa du... hva gjorde du?

    Gleder meg til å besøke deg i praksis snart :-)

    SvarSlett